Moderacja: Olga Brzezińska – dyrektorka Programowa Leadership Academy for Poland, wykładowczyni UW, UJ i AT w Warszawie, prezeska Fundacji Miasto Literatury.
Moderacja: Katarzyna Janowska – polska dziennikarka telewizyjna, radiowa i prasowa.
Moderacja: Jan Szyszko – analityk UE, komentator polityki międzynarodowej.
Moderacja: Marcin Zieliński – Prezes Zarządu & Główny Ekonomista Forum Obywatelskiego Rozwoju.
Partner: Forum Obywatelskiego Rozwoju
Anna J. Dudek – dziennikarka, redaktorka, autorka książek, m.in. reportażu o polskich muzułmankach Poddaję się. Wiosną w wydawnictwie Znak ukaże się jej nowa książka. Od pięciu lat w Wysokich Obcasach, gdzie pisze głównie o prawach człowieka, polityce i kościele.
Moderacja: Joanna Żarnoch-Chudzińska – dziennikarka, reporterka, redaktorka, „Gazeta Wyborcza”.
Partner: Wysokie Obcasy
Moderacja: Konrad Piasecki – dziennikarz radiowy i telewizyjny.
Grzegorz Piątek – pisarz, publicysta, krytyk, z wykształcenia architekt, laureat Paszportu Polityki 2022 za książkę „Gdynia obiecana. Miasto, modernizm, modernizacja 1920-1939″. Autor książek: „Niezniszczalny. Bohdan Pniewski – architekt salonu i władzy” (2021, finał Górnośląskiej Nagrody Literackiej Juliusz), „Najlepsze miasto świata. Warszawa w odbudowie 1944-1949” (2020, finał Nagrody Literackiej Nike; Nagroda Literacka m.st. Warszawy, Nagroda Architektoniczna Prezydenta m.st. Warszawy, Nagroda Historyczna im. Kazimierza Moczarskiego), „Sanator. Kariera Stefana Starzyńskiego” (2016; Nagroda Literacka m.st. Warszawy). O architekturze, miastach i obyczajach pisał do prasy (m.in. Architektura-murator, Gazeta Stołeczna, Gazeta Wyborcza, Salon, Vogue Polska). Współtworzył też wystawy m.in. „Hotel Polonia. The Afterlife of Buildings” (Złoty Lew na Biennale Architektury w Wenecji, 2008) i „Dane warszawskie” (Muzeum Warszawy, 2017). Pragmatyczny idealista.
Moderacja: Rafał Jaśkowski
„Gdynia obiecana” to opowieść o mieście tworzonym od podstaw, gdzie można było zacząć „z czystą hipoteką”: przezwyciężyć różnice między zaborami, pokonać zacofanie, uciec od narodowych przywar, od wiejskiej nędzy i wielkomiejskiego bezrobocia, zostawić w tyle waśnie etniczne i konflikty klasowe, uniknąć urbanistycznych błędów i historycznych ograniczeń krępujących rozwój innych miast. Tu nowe pokolenie uczyło się nowych umiejętności i zawodów związanych z morzem i międzynarodowym handlem. Tu, niczym w laboratorium, mogła powstać nieobciążona żadną złą ani dobrą tradycją nowoczesna polska miejskość oraz morska polskość. Tu Polska miała uciec do przodu, z wieku dziewiętnastego w dwudziesty. Problem w tym, że w tę podróż zabrała samą siebie.
[opis pochodzi ze strony wydawcy]
Moderacja: Olga Wysocka – politolożka, menedżerka kultury.
Partner: Warszawskie Obserwatorium Kultury
Misia Furtak – muzyczka, autorka i aktywistka. Razem z zespołem Très.B nagrodzona Paszportem Polityki za “umiejętne połączenie siły i delikatności w muzyce, która jest jednocześnie niezależna i przebojowa”. Jej droga zawodowa realizuje to profetyczne uzasadnienie. Misia meandruje między łagodnymi kompozycjami, przesterowaną gitarą i dosadnym, ironicznym przekazem. Ale łączy też role liderki i artystki, edukatorki i aktywistki, zwracając uwagę na konieczność zmian w branży muzycznej. Godzi twórcze współprace z przedstawicielami sceny alternatywnej, jazzowej i modern classical z gościnnymi występami u Janka Rapowanie. Za płytę Jana pt. „Bufor”, w której powstawaniu brała udział, podobnie jak za płytę „Chaos pełen idei” kwintetu Wojtka Mazolewskiego, na której gościnnie występuje, otrzymała złote płyty. Poza tym jest laureatką m.in. Fryderyka i nagrody miasta Torunia im. Grzegorza Ciechowskiego. W 2019 wydała napisaną we współpracy z Hanią Rani, płytę „Co przyjdzie?”, która znalazła się w zestawieniach najlepszych wydawnictw roku „Tygodnika Polityka” i „Gazety Wyborczej”. W listopadzie 2021 premierę miała płyta „Wybory”, współtworzona z zespołem międzynarodowych współpracowników (m.in Christian Balvig – Efterklang, Gareth Quinn Redmond – Bell X1, Albert Karch – Ichiko Aoba). Bartek Chaciński napisał o niej “Rzadko się słyszy takie delikatne protest songi (…) Furtak odnalazła swój ton: to głęboka i gorzka ironia w mgiełce delikatności i poetyckiej zadumy”, a Łukasz Kamiński na pierwszej stronie Gazety Wyborczej pytał „Dlaczego tysiące ludzi słuchają w sieci 33 sekund ciszy?” i opisywał milczący utwór „Agata” jako „najgłośniejsze pół minuty ciszy w polskiej muzyce ostatnich lat”. Głos Misi można usłyszeć też, m.in., w przygotowanym z Wojtkiem Urbańskim trailerze do gry „Darkwood”, w nominowanej do „Orłów” muzyce do filmu „Szczęścia chodzą parami”, czy na autorskim debiucie Alexa Baranowskiego, nominowanego do nagrody Tony brytyjskiego kompozytora muzyki ilustracyjnej. Misia Furtak od wielu lat angażuje się też w działania edukacyjne dla młodych muzyków. W 2022 została wybrana do prestiżowej sieci Keychange – pionierskiej, miedzynarodowej organizacji, której celem jest wspieranie kobiet i mniejszości płciowych w branży muzycznej. Również z zeszłym roku stanęła na czele polskiego oddziału Music Declares Emergency. W 2023 Misia została mentorką w programie Keychange „we grow”, ale założyła też własną organizację „Jak na dziewczynę”. Jako jedna z zaledwie dwunastu profesjonalistów i profesjonalistek w europejskiej branży muzycznej, została wybrana do programu The European Music Business Task Force, w ramach którego, z zespołem specjalistów, będzie pracowała przez kolejne 1,5 roku nad rozwojem silnego, trwałego i ponadnarodowego rynku muzycznego w Europie. Zagrała setki koncertów w Polsce, Europie i Japonii, u boku m.in The National, Arlo Parks, TV On The Radio, i wielu innych.
SPOTKANIE NIE BĘDZIE TRANSMITOWANE ONLINE